Buitenreclame moet meer worden gewaardeerd
03-09-2018
Dagelijkse updates, maandelijks nieuwe programma’s, jaarlijks nieuwe trends en voortdurend nieuwe communicatiekanalen. De online mogelijkheden binnen design & illustratie worden eindeloos. Designers doen er dan ook alles aan om het mooie, nog mooier te maken. Ook het bereik van digitale kanalen hebben de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Voor bedrijven ligt de focus de laatste jaren daarom steeds meer op online. Heb je als onderneming geen website? Dan tel je niet meer mee. Ben je als ondernemer niet actief op social media? Dan ben je ouderwets. Heb je als bedrijf geen advertising campagne lopen? Dan… en zo kunnen we eindeloos door gaan. Maar verliezen we door deze focus op online met eindeloze mogelijkheden het offline-gedeelte niet uit het oog? En zijn er nog wel offline kansen? En zo ja, waar?
Buitenreclame zorgt voor een groot bereik
In een wereld, waarbij we massaal gewend zijn om door te zappen, scrollen, swipen, een-nee-tegen-folders-sticker-op-je-brievenbus-te-plakken of op-het-kruisje-te-drukken zouden we, buitenreclame meer moeten waarderen. Bij buitenreclame zoals bijvoorbeeld belettering van bedrijfspanden en bedrijfswagens is dit namelijk allemaal niet mogelijk, waardoor potentiële klanten jouw reclame, gewenst of ongewenst, moeten toelaten in hun brein. Door onze jarenlange ervaring weten wij dat belettering van bedrijfspanden en bedrijfswagens een van de meeste effectieve offline marketingmiddelen is. Wist je bijvoorbeeld dat het CBS een onderzoek heeft gedaan naar het aantal contactmomenten van een bedrijfswagen met belettering en dat dit gemiddeld 160.000 contactmomenten per maand zijn? Dat zijn er veel, heel veel. Zeker als je nagaat dat deze contactmomenten online met de dag duurder worden. Het voordeel van bedrijfswagenbelettering geldt ook voor raambelettering bij bedrijfspanden. Zit je bedrijfspand bijvoorbeeld midden in de stad waar dagelijks honderden of duizenden mensen langslopen of –rijden? Dan is het zonde om deze mensen niet ‘aan te spreken’ door middel van raambelettering. Naast het feit dat raambelettering voor communicatie en promotie zorgt, zorgt het ook voor de nodige privacy en heeft het daarnaast een zonwerende functie.
Buitenreclame zoals bedrijfspand- en bedrijfswagenbelettering is overal 24/7 zichtbaar, waardoor je veel mensen kunt bereiken. Mede hierom zijn vindbaarheid, herkenbaarheid en zichtbaarheid de drie pijlers van buitenreclame. Dit in combinatie met onlinereclame zorgt voor herkenning bij de ontvanger waardoor er een top of mind awareness ontstaat; de kans dat potentiële klanten als eerste aan jouw product of bedrijf denken, wanneer zij hiernaar op zoek zijn. Duidelijke en verzorgde belettering maakt van jouw bedrijfspand of bedrijfswagen een opvallende verschijning die de aandacht naar zich toe trekt. Ook zorgt vernieuwde technologie met betrekking tot belettering ervoor dat bedrijven andere communicatieve wegen kunnen in slaan, waarbij de boodschap centraal komt te staan. Zie hier een voorbeeld van buitenreclame.
Meer informatie | Offline reaclame
Kortom, er zijn offline kansen. Kansen die weliswaar met de opkomst van het internet steeds meer naar de achtergrond verdwijnen maar daardoor niet minder ‘kansrijk’ zijn. Integendeel, mede door middel van nieuwe technologieën met betrekking tot belettering is buitenreclame dé kans binnen offline marketing. Vragen over belettering of wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons