Bij het opzetten van een integraal kindcentrum worden verschillende organisaties samengevoegd tot één centrale locatie. Onderwijs, kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, peuterspeelzaal en welzijnsactiviteiten voor kinderen worden samen aangeboden op één locatie. Door de krachten te bundelen, kan er een totaalpakket aangeboden worden. De communicatielijnen worden verkort waardoor er efficiënter gewerkt kan worden. Van peuteropvang tot aan basisschool, een integraal kindcentrum (IKC) biedt zeer brede dienstverlening aan. Een IKC is een voorziening voor kinderen van tenminste 0-12 jaar waar zij gedurende de dag komen spelen, leren, ontwikkelen en ontmoeten.
Alle ontwikkelingsterreinen van kinderen komen in een integraal kindcentrum aan bod. De omgeving biedt een totaalpakket op het gebied van educatie, opvang en ontwikkeling, waarbij er wel functionele specialismen aanwezig zijn, maar geen institutionele en organisatorische verdeling. Het IKC biedt kinderen een dagprogramma voor zolang als zij willen deelnemen, met minimale en maximale uren maar met een ruim openingsbeleid.
Het samenvoegen van verschillende zorgaanbieders vraagt om een vernieuwde branding strategie. Er moeten 2 of meer huisstijlen worden geïntegreerd tot één huisstijl. Het is belangrijk dat alle betrokken organisaties zich in deze huisstijl kunnen vinden. Ook moet er een nieuw logo komen die alle diensten vertegenwoordigt. De huisstijl is namelijk hét visitekaartje van jouw organisatie. Hierbij houdt Dare to Design altijd rekening met het behoud van de herkenbaarheid van de bestaande organisatie. Wij leggen de focus op een innovatief ontwerp met de verschillende specialismes als basis.
Een integraal kindcentrum biedt een zeer brede dienstverlening aan voor uiteenlopende leeftijdsgroepen. Er moet dus op worden gelet dat al deze groepen worden aangesproken, en al deze diensten duidelijk aanwezig zijn. Dit wordt meegenomen in het ontwerpproces en onze designers zorgen voor uitingen die zeer breed aanspreken.
Voor meerdere IKC-klanten hebben wij de totale corporate identity en branding verzorgd. Van logo, huisstijl, herkenbare symbolen, drukwerk tot aan de bewegwijzering op de verschillende locaties, onze grafische ontwerpers garanderen een consistente merkbeleving. Herkenbaarheid is van groot belang in marketing en wij zorgen voor uniforme uitingen. Hierdoor wordt het merk sterk neergezet en verzekeren wij continuïteit op alle platformen.
Dare to Design is onderdeel van The Dare Company en is verantwoordelijk voor branding, grafische vormgeving en ontwerp. Met grote organisaties als kinderopvang TintelTuin en Vlietkinderen of Dokter Bosman en Parnassia als klant, blijven wij continue up-to-date van de laatste branche-ontwikkelingen. Verder werken wij op het moment aan een vernieuwde logo en huisstijl van Max Havelaar Kindcentrum, welk een initiatief is in samenwerking met SCO Delft. Wij luisteren goed naar jouw wensen en behoeftes waardoor we er samen voor zorgen dat de doelgroep wordt overtuigd van jouw boodschap. Daarnaast begrijpen wij wat jij bedoelt en nemen wij graag de tijd voor jouw organisatie. Wil je meer weten wat wij voor jou zouden kunnen betekenen? Neem snel contact op!